3

Ερωτήσεις Παναγιώτας Δριτέση στην ακρόαση φορέων του νομοσχεδίου «Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις». Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. 7/8/2014

 

 

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Προφανώς, νομίζω ότι και μετά τις τοποθετήσεις των φορέων κάποια πράγματα έχουν ξεκαθαρίσει σε όλους μας. Τα θέματα που τέθηκαν χθες επιτακτικά και από τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α., αλλά και από άλλους όσον αφορά το άνοιγμα των πινάκων, νομίζω ότι είναι επιβεβλημένη η κατεύθυνση, διαφορετικά θα είναι δώρο άδωρον απέναντι στους εκπαιδευτικούς, που θα καλέσουμε να πάνε σε δυσπρόσιτες περιοχές, χωρίς ουσιαστικά να έχουν κανένα αντάλλαγμα.

Κύριε Υπουργέ, όμως αυτό που απ’ ό,τι καταλαβαίνω και το βάλαμε κι εμείς χθες και θα πρέπει να δούμε επισταμένα στο αμέσως επόμενο διάστημα, διότι, όπως είπε και χθες, τα πράγματα έχουν αλλάξει, όλοι θα πρέπει να προσαρμοστούμε και στις νέες πραγματικότητες και στις νέες οικονομικές και νέες συνθήκες των τελευταίων τουλάχιστον τεσσάρων χρόνων, είναι η αναμόρφωση των πινάκων μοριοδότησης. Σίγουρα η νομοτεχνική βελτίωση, που ήρθε αυτή τη στιγμή, βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο από μόνη της προς το παρόν μπορεί να δίνει μια λύση, αλλά ουσιαστικά θα πρέπει να τη δούμε και σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, να τη δούμε πιο επισταμένα το αμέσως επόμενο διάστημα, για ν’ αλλάξουν κάποια πράγματα, γιατί πρέπει οπωσδήποτε σ’ αυτή τη φάση και μ’ αυτές τις περικοπές, κυρίως, τις δημοσιονομικές απέναντι στις σχολικές μονάδες, τις οποίες και αξιολογείτε, θα πρέπει και να στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να στηριχθούν και τα σχολεία μας και οι κάτοικοι και οι μαθητές όλων περιοχών.

Σε αυτό το πλαίσιο σαν μια πρώτη ανάγνωση του θέματος, θα ήθελα να ρωτήσω τον κ. Κόκκινο και τον κ. Κοτσυφάκη. Ποια πιστεύουν ότι θα είναι η σωστή κατεύθυνση που θα πρέπει να ακολουθηθεί για τη δημιουργία ενός δίκαιου και σταθερού συστήματος μοριοδότησης για την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών;

Επίσης, θα ήθελα να πω δύο πράγματα επί της ευκαιρίες. Κύριε Υπουργέ, ξέρετε πάρα πολύ καλά, ότι με το νέο σύστημα με την Τράπεζα Θεμάτων δημιουργήθηκαν ειδικά στην Ά Τάξη πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα με πάρα πολλούς μαθητές να κινδυνεύουν να χάσουν τη σχολική χρονιά. Κάνετε μία παρέμβαση η οποία, όπως, φάνηκε δεν έχει ουσιαστικά αποτέλεσμα, περίπου 15.000 μαθητές κινδυνεύουν να μείνουν στην ίδια τάξη, να διακόψουν, ίσως και την παρακολούθηση των μαθημάτων. Τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα.

Εμείς στο ΣΥΡΙΖΑ έχουμε καταθέσει μια τροπολογία, ωστόσο θα ήθελα να ακούσω και τη γνώμη της ΟΛΜΕ επί του θέματος. Για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό, αυτοί οι μαθητές να στηριχθούν, γιατί ουσιαστικά δεν φταίνε και σε τίποτα, όταν το Υπουργείο άλλαξε το σύστημα μια μέρα ακριβώς πριν ξεκινήσει οι εξετάσεις. Για παράδειγμα η επαναφορά του μέσου όρου της βαθμολογίας, στο 9,5, αλλά και να μην δώσουν οι μαθητές εξετάσεις μέσω της Τράπεζες Θεμάτων, αλλά οι εκπαιδευτικοί που δίδαξαν τα μαθήματα, να αποφασίσουν σε ποια θέματα θα πρέπει να εξεταστούν, για εμάς είναι εκ του ουκ άνευ προϋπόθεση για να μπορέσουν να πάνε παρακάτω και να αποκατασταθεί κάποιο τρόπο η αδικία.

Επίσης, κύριε Υπουργέ, επί της ευκαιρίας πάλι, θεωρώ ότι απέναντι στους 1500 περίπου, ίσως και παραπάνω εκπαιδευτικούς που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, νομίζω ότι θα πρέπει να δώσετε μία απάντηση για το τι πρόκειται να γίνει, διότι τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα και υποσχέσεις, πλέον, νομίζω ότι έχουν φτάσει σε αποκορύφωμα και δεν νομίζω ότι σε τίποτα αυτοί οι άνθρωποι χρωστάνε σε τίποτα.

Επίσης, οι ειδικότητες αυτές οι οποίες καταργήθηκαν και τις οποίες φάνηκε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία να δίνει «δώρο» στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, νομίζω ότι θα πρέπει να αποκατασταθούν στις δημόσιες σχολές και κυρίως οι ειδικότητες οι οποίες φάνηκε να έχουν πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση.

Τέλος και ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε. Θα ήθελα να ρωτήσω τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Ιεροδιδασκάλων της Θράκης, ποια είναι η εικόνα που έχει σχετικά με τον θεσμό; Να μας δώσετε μια πρώτη γεύση με την τοποθέτησή σας, αλλά θέλουμε να μάθουμε ακριβώς πώς γίνεται αυτός ο θεσμός αντιληπτός και από την μαθητική κοινότητα. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα μείζονα και τα πιο σημαντικά προβλήματα αυτή τη στιγμή στη Θράκη, έτσι όπως τα έχετε εσείς αντιληφθεί μέσα από την αλληλεπίδρασή σας και με τους μαθητές κάθε μέρα;

Τέλος, στον εκπρόσωπο της Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π., θα ήθελα να ρωτήσω ποια είναι η εικόνα που έχει για τη φοίτηση των φοιτητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. Σαφώς και χρειάζεται, το είπαμε όλοι, να βελτιωθεί η ποιότητα του ακαδημαϊκού έργου στον τομέα αυτό, αλλά ποιες νομίζετε ότι είναι οι ανάγκες των ελληνικών Α.Ε.Ι. ιεραρχικά, σε σχέση με την υποστήριξη των φοιτητικών, είτε με κινητικά προβλήματα, είτε με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Ευχαριστώ.