530467 197620910375047 798447988 n

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα : Η διατήρηση της διάβασης του ΟΣΕ στον κόμβο του Κηπακίου Τρικάλων είναι απολύτως απαραίτητη για την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής.

Σοβαρότατο πρόβλημα ασφαλείας έχει ανακύψει στη περιοχή του Κηπακίου Τρικάλων, μετά από την κατασκευή του εσωτερικού περιφερειακού δακτυλίου της πόλης και την διέλευση του μέσα από κατοικημένη περιοχή. Συγκεκριμένα ο εν λόγω περιφερειακός διέρχεται από την συνοικία του Κηπακίου, ενώ διασταυρώνεται και με το δίκτυο του σιδηρόδρομου, το οποίο και αυτό διασχίζει το σημείο, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα προσβασιμότητας και ασφάλειας στην περιοχή.

Παρά τα συνεχή διαβήματα των κατοίκων, η Περιφέρεια Θεσσαλίας επέλεξε την διέλευση ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας μέσα από συνοικία της πόλης, ενώ πέραν όλων των υπολοίπων, η εν λόγω χάραξη δημιούργησε εμπλοκή και στην ρύθμιση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ, του οποίου οι γραμμές διέρχονται και αυτές από τον οικισμό του Κηπακίου, που πλήττεται διπλά.

Για την διέλευση των πεζών από το ένα τμήμα του οικισμού στο άλλο υπάρχει ισόπεδη διάβαση του ΟΣΕ. Εντούτοις, ο ΟΣΕ επιθυμεί να καταργήσει την εν λόγω διάβαση υποστηρίζοντας ότι υπάρχει άλλη ισόπεδη διάβαση, στα 200 περίπου μέτρα από το σημείο, με την οποία ρυθμίζεται η κίνηση του περιφερειακού δακτυλίου. Ωστόσο, η νέα διάβαση δεν πληροί τις προϋποθέσεις ασφαλείας καθώς η κίνηση διακόπτεται με χειροκίνητες μπάρες, ενώ για την ασφαλή διέλευση των μαθητών του σχολείου που βρίσκεται πλησίον απαιτείται και σχολικός τροχονόμος.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε απάντηση προηγούμενης ερώτησης του ΣΥΡΙΖΑ (7434/913 – 3.4.2014), αναφέρει ότι ο ΟΣΕ αποφάσισε την κατάργηση της υπάρχουσας διάβασης εξαιτίας της μικρής απόστασης με την νέα διάβαση του Περιφερειακού Δακτυλίου (Β-731/30.4.2014).

Εντούτοις, ακόλουθη έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη υπογραμμίζει ότι δεν είναι δυνατόν να καταργηθεί η διάβαση μονομερώς, χωρίς να έχει υπάρξει πρώτα συνολική κυκλοφοριακή μελέτη. Συγκεκριμένα ο Συνήγορος στο υπ. αριθμ. 183783/23371/2014 έγγραφό του τονίζει ότι «σε ότι αφορά τον ΑΣΙΔ, όπως συνάγουμε από την παρ. 9 της ΑΕΠΟ πρέπει να υποβληθεί σε κυκλοφοριακή μελέτη που να αφορά την κυκλοφορία μετά την κατάργησή του. Δεν γνωρίζουμε εάν έχει εκπονηθεί και κατατεθεί τέτοια μελέτη και ποια είναι τα συμπεράσματά της. Ωστόσο η ύπαρξη αυτού του όρου αποδεικνύει ότι δεν εκπονήθηκε μελέτη κατά την εκπόνηση της ΜΠΕ ώστε να αποδεικνύεται η αναγκαιότητα κατάργησης του υφιστάμενου ΑΣΙΔ. Δεδομένου ότι η μία διάβαση αφορά τοπική κίνηση και η άλλη υπερτοπική είναι πιθανόν να πρέπει να διατηρηθούν και οι δύο. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να τροποποιηθεί ο όρος 9i της ΑΕΠΟ. Συνεπώς, τόσο ο ΟΣΕ όσο και ο υπόχρεος εκπόνησης της κυκλοφοριακής μελέτης θα πρέπει να επανεξετάσουν το ζήτημα».

Στο ίδιο πλαίσιο και ο Δήμος Τρικκαίων έχει τονίσει επισταμένα την ανάγκη διατήρησης της ισόπεδης διάβασης του ΟΣΕ. Σε σχετική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 12/3/2014 (ΑΔΑ: ΒΙΚ5ΩΗ9-Τ5Τ) επισημαίνεται ότι «τυχόν κατάργησή της αυξάνει τις πιθανότητες θανατηφόρων ατυχημάτων κατοίκων και παιδιών τους και τριχοτομείται ένας ήδη διαχωρισμένος στα δύο οικισμός με όλα τα συνεπακόλουθα».

 

Επειδή οι κάτοικοι του Κηπακίου Τρικάλων βρίσκονται εδώ και χρόνια σε μεγάλη αναστάτωση.

Επειδή η ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής απαιτεί την ενδελεχή εξέταση όλων των κυκλοφοριακών ζητημάτων που επηρεάζουν την καθημερινότητα του Κηπακίου.

Επειδή θα υπάρξει βλάβη από την επικείμενη κατάργηση της ισόπεδης διάβασης του ΟΣΕ.

Επειδή υπάρχει δικαιολογημένη αντίδραση και αγανάκτηση των κατοίκων, οι οποίοι συγκέντρωσαν εκατοντάδες υπογραφές σε επιστολή διαμαρτυρίας για το θέμα.

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :

Προτίθεται να επανεξετάσει την πρόθεση του ΟΣΕ να καταργήσει την ισόπεδη διάβαση του κόμβου του Κηπακίου Τρικάλων;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Παναγιώτα Δριτσέλη

Ευγενία Ουζουνίδου

Ηρώ Διώτη

Online παρακολούθηση απάντησης αρμοδίου Υπουργείου