ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Να στηριχθεί με όλα τα μέσα το εξαίρετο έργο των δημοσίων σχολείων ειδικής εκπαίδευσης στα Τρίκαλα».

Το Ειδικό Δημοτικό και το Ειδικό Γυμνάσιο Τρικάλων επισκέφτηκε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, στα πλαίσια ενημέρωσης για το έργο και τα προβλήματα των δομών ειδικής εκπαίδευσης της περιοχής. Το κλιμάκιο συναντήθηκε με την διευθύντρια και τον σύλλογο διδασκόντων του Ειδικού Δημοτικού Τρικάλων καθώς και με τη διευθύντρια του Ειδικού Γυμνασίου. Οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν διεξοδικά το έργο των σχολείων τους και ανέλυσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Στο Ειδικό Δημοτικό φοιτούν 30 παιδάκια ενώ 45 ακόμα παρακολουθούν τα μαθήματα στο Ειδικό Γυμνάσιο. Κοινός παρονομαστής της δράσης των σχολείων είναι η μετάδοση γνώσεων και δεξιοτήτων σε μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η αφοσίωση των εκπαιδευτικών και η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου έχουν καταστήσει τα σχολεία σημείο αναφοράς για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα των Τρικάλων.

Εντούτοις, χρόνιες ελλείψεις και η απουσία ουσιαστικής στήριξης της Πολιτείας δυσχεραίνουν αφάνταστα την εκπαιδευτική καθημερινότητα στα ειδικά σχολεία των Τρικάλων. Στο Ειδικό Δημοτικό οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και σε ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό δημιουργούν σοβαρότατα εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ η μεταφορά των μαθητών στηρίζεται στην προσφορά εθελοντών και φορέων. Επίσης, οι περικοπές στις λειτουργικές δαπάνες της εκπαίδευσης έχουν οδηγήσει ακόμα και σε προβλήματα με τη θέρμανση του σχολείου. Αντίστοιχα ζητήματα ελλείψεων αντιμετωπίζει και το Ειδικό Γυμνάσιο της πόλης.

Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η βουλευτής Παναγιώτα Δριτσέλη «ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τις δημόσιες δομές ειδικής εκπαίδευσης των Τρικάλων, ενώ και σε προγραμματικό επίπεδο έχει παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο παρεμβάσεων για τη στήριξη της ειδικής εκπαίδευσης της χώρας. Πυλώνες του πλαισίου αυτού αποτελούν η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και η ενίσχυση του εκπαιδευτικού δυναμικού με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Βασική στόχευση αποτελεί, τέλος, και η επεξεργασία ενός σύγχρονου νομοθετικού πλαισίου για την ειδική εκπαίδευση, μετά από εξαντλητικό  διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα».