530467 197620910375047 798447988 n

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: «Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007) – Επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων και άλλες διατάξεις»

 Θέμα: Βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.)

  

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την παρούσα τροπολογία αποκαθίσταται η αδικία που αφορά στη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) με την αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας τους πριν τον διορισμό τους. Ως γνωστό οι υπάλληλοι των Κ.Ε.Π. εργάζονταν με συμβάσεις έργου ορισμένου χρόνου διαδοχικές, μέχρι τη μονιμοποίησή τους, με  2 προκηρύξεις του Α.Σ.Ε.Π. Τα συγκεκριμένα χρόνια δημόσιας υπηρεσίας, αν και αποτελούσαν βασικό κριτήριο για την κατάταξη τους σε πίνακες διοριστέων, δεν αναγνωρίσθηκαν για τη μισθολογική και βαθμολογική τους κατάταξη.

Με δεδομένο, επίσης, το γεγονός, ότι οι υπάλληλοι των Κ.Ε.Π. παίζουν σημαντικότατο ρόλο στην εξυγίανση του δημόσιου τομέα και έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών επάξια και αποδεδειγμένα με ποσοτικές και ποιοτικές μετρήσεις τα τελευταία δέκα (10) χρόνια που λειτουργεί ο θεσμός, δικαιούνται την αναγνώριση της προϋπηρεσίας, που διανύθηκε πριν τη μονιμοποίησή τους. Συνεπώς, αυτή καθίσταται επιβεβλημένη, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη τις διατάξεις του νόμου 4024/2011 και ειδικότερα του άρθρου 6, όπως αυτές εξειδικεύθηκαν με την υπ. αριθμ. πρωτ. οικ. 2/13917/0022 (Αριθμ. Φυλλ. ΦΕΚ 414/23.02.2012), σύμφωνα με τις οποίες για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που απασχολείται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, λαμβάνεται υπόψη χρόνος προϋπηρεσίας μέχρι επτά (7) έτη. Ο ίδιος νόμος 4024/2011 στο άρθρο 6 ορίζει ως πραγματική δημόσια υπηρεσία νοείται κάθε υπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. ή σε Ο.Τ.Α., με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, καθώς και κάθε άλλη υπηρεσία που, με βάση ειδικές διατάξεις, αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.

Επιπλέον, προς την κατεύθυνση υιοθέτησης της παρούσας νομοθετικής ρύθμισης συνηγορούν σειρά αποφάσεων (και συγκεκριμένα 62 αποφάσεων) της δικαστικής εξουσίας που επιβάλλουν την αναγνώριση της προϋπηρεσίας υπαλλήλων των Κ.Ε.Π. Ενδεικτικά αναφέρονται οι υπ. αριθμ. απόφ. 74/2011 του Εφετείου Πατρών, 97/2008 του Εφετείου Ιωαννίνων, 76/2010 Εφετείου Δυτικής Μακεδονίας, 590/2011 του Αρείου Πάγου και 774/2014 του Πρωτοδικείου Αθήνας.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

 Άρθρο …

22. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 6 του ν 4024/2011(ΦΕΚ Α 226/27.10.2011) προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών λαμβάνεται υπόψη πραγματική δημόσια υπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. ή σε Ο.Τ.Α., με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, καθώς και κάθε άλλη υπηρεσία που, με βάση ειδικές διατάξεις, αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία.»

Αθήνα, 10 Ιουλίου 2014

 

Οι προτείνοντες βουλευτές

Σταμπουλή Αφροδίτη

Μητρόπουλος Αλέξης

Στρατούλης Δημήτρης

Δριτσέλη Παναγιώτα

Καφαντάρη Χαρά

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Ουζουνίδου Ευγενία