Κυρία Πρόεδρε, Κύριε Υπουργέ, Κύριε Καθηγητά,

 

Καταρχήν, πριν ξεκινήσω την εισήγησή μου θα μου επιτρέψετε και νομίζω και εκ μέρους της Επιτροπής, να εκφράσουμε τα βαθιά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του Βαγγέλη Γιακουμάκη. Η είδηση αυτή που όλοι γνωρίζουμε έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά πράγματα, απλά περιμένουμε όλοι με αγωνία να χυθεί άπλετο φως. Δυστυχώς όμως, αυτό το περιστατικό έφερε στην επιφάνεια ένα φαινόμενο, το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας, το οποίο ίσως να μην του έχει δοθεί η σημασία που θα έπρεπε. Αυτό ως Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, νομίζω κύριε Υπουργέ ότι αυξάνει και τις ευθύνες μας και νομίζω πως όλοι θα δουλέψουμε σε αυτή την κατεύθυνση.

Με αυτή την ευκαιρία να ευχηθώ και καλές εργασίες σε όλους τους συναδέλφους και στην Επιτροπή, για την αναβάθμιση του έργου μας ώστε να προσφέρουμε ουσιαστικές υπηρεσίες στην κατεύθυνση της ανύψωσης του δημοσίου αγαθού της εκπαίδευσης και στο εκπαιδευτικό κάδρο, επιτρέψτε μου την έκφραση, να μην υπάρξουν πλέον μελανά χρώματα παρά μόνο από εδώ και πέρα, κι ας ελπίσουμε να είναι το πρώτο και τελευταίο περιστατικό, παιδικά και εφηβικά χαμόγελα.

Κύριε Υπουργέ να ευχηθώ και σε εσάς καλή επιτυχία στο έργο σας. Πιστεύω ακράδαντα ότι η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα αφήσει το στίγμα της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και με μεθοδικότητα και ευαισθησία θα δώσετε τις απαντήσεις στα μεγάλα προβλήματα που ταλαιπωρούν την δημόσια εκπαίδευση.

Να καλωσορίσουμε και τον κύριο Τσελφέ και να του ευχηθούμε εποικοδομητική πορεία στα νέα του καθήκοντα. Σε σχέση με την σημερινή διατύπωση γνώμης της Επιτροπής θα ήθελα να τονίσω ότι ο κύριος καθηγητής, όπως προκύπτει και από το πολύ πλούσιο βιογραφικό του, έχει διαγράψει μια μακρά πορεία στην ελληνική εκπαίδευση και διαθέτει σημαντικότατη διδακτική εμπειρία, όπως συγχρόνως διαθέτει και σημαντικότατη διοικητική εμπειρία και το επιστημονικό του έργο είναι εντυπωσιακό. Αφού τονίσω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εκφράζεται θετικά για τον διορισμό του στη θέση του Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, θα ήθελα να διατυπώσω και μια σειρά από ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν περισσότερο να δούμε ποια θα είναι και η βοήθειά του, η αρωγή του στο πολύ δύσκολο έργο που αναλαμβάνει.

Κύριε καθηγητά καταρχήν θα ήθελα να σας ρωτήσω με ποιον τρόπο αντιλαμβάνεστε την λειτουργία των πειραματικών σχολείων στη χώρα μας και ποιο είναι το εκπαιδευτικό πλαίσιο. Μιλήσατε για ένα πλαίσιο βιώσιμο, όπου ο κύριος στόχος θα είναι το γεφύρωμα του χάσματος ανάμεσα στην πράξη και στη έρευνα. Αν μπορούσατε να μας δώσετε μια πιο ολοκληρωμένη απάντηση για να καταλάβουμε τι ακριβώς εννοείτε. Ποιες είναι κατά την γνώμη σας οι προτεραιότητες σε σχέση με τον προγραμματισμό των πειραματικών σχολείων για την επόμενη χρονιά και ποιες πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι και οι άμεσες ενέργειες ως προς τις ανάγκες που ενδεχομένως να έχετε διαγνώσει, σε σχέση με την λειτουργία των πειραματικών σχολείων στη χώρα μας.

Κύριε Υπουργέ είπατε ότι πολύ σύντομα θα έρθει ένα σχέδιο νόμου όπου θα γίνει παρέμβαση για την υλοποίηση αυτού που έχετε εξαγγείλει δηλαδή τον διαχωρισμό των πειραματικών από τα πρότυπα και θα καταργηθεί η διαδικασία των εξετάσεων από την μία χρονιά στην άλλη. Ορθώς αναφέρατε ότι θα ξεκινήσει μία διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Θα θέλαμε όμως να σας ρωτήσουμε αν έχετε υπόψη σας πότε θα ξεκινήσει η διαβούλευση και πότε θα ολοκληρωθεί για να υπάρξει και ένας οικογενειακός και εκπαιδευτικός προγραμματισμός για τους μαθητές που επιθυμούν την ένταξή τους στα σχολεία αυτά. Τέλος, αν μπορείτε να μας απαντήσετε σχετικά με τις πρόνοιες που επεξεργάζεστε ως Υπουργείο και για τα σχολεία που θα διατηρηθούν ως πρότυπα. Ποιος θα είναι ο εκπαιδευτικός τους στόχος και σε ποια λογική θα λειτουργήσουν;

Σας ευχαριστώ πολύ. Εύχομαι καλή επιτυχία στο έργο σας κύριε Τσελφέ και επαναλαμβάνω ότι η γνώμη μας είναι θετική.