530467 197620910375047 798447988 n

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα : Χωρίς τέλος τα προβλήματα των κατοίκων του Κηπακίου Τρικάλων εξαιτίας της σχεδιαζόμενης κατάργησης της ισόπεδης διάβασης του ΟΣΕ.

Σύνοψη ερώτησης : ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτα Δριτσέλη, Ηρώ Διώτη και Ευγενία Ουζουνίδου. Όπως τονίζεται, η κατάργηση της ισόπεδης διάβασης του ΟΣΕ στον κόμβο του Κηπακίου, θα υποβαθμίσει την ασφάλεια διέλευσης των κατοίκων από το σημείο, ενώ την ίδια στιγμή είναι εξαιρετικά αμφίβολο το κατά πόσο η νέα διάβαση με τις χειροκίνητες μπάρες μπορεί να συντονιστεί με τις ανάγκες του σιδηρόδρομου. Εν όψει μάλιστα της εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, θα πρέπει να επανεξεταστούν οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο κόμβο του Κηπακίου, ώστε να ληφθούν υπόψη τα νέα δεδομένα. Στο πλαίσιο αυτό οι βουλευτές ζητούν να γίνει σοβαρή διαβούλευση με τους κατοίκους του  Κηπακίου για τα θέματα προσβασιμότητας και ασφάλειας που ταλανίζουν την περιοχή τους καθώς και για όλα τα ζητήματα περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής που επηρεάζονται από την πυκνή κυκλοφορία στη περιοχή.

Παρά τις επανειλημμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ (ερωτήσεις (707/3.7.2014 και 7434.913/3.4.2014), δεν έχει επιλυθεί μέχρι σήμερα το ζήτημα της διασφάλισης της προσβασιμότητας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής για τους κατοίκους του Κηπακίου Τρικάλων. Από τον οικισμό, ο οποίος βρίσκεται εντός του αστικού ιστού της πόλης των Τρικάλων, διέρχονται γραμμές του σιδηρόδρομου, οι οποίες τέμνονται με τον πρόσφατα κατασκευασθέντα εσωτερικό περιφερειακό δακτύλιο της πόλης. Η περιβαλλοντική όχληση που παράγεται από τη συνεχή κίνηση στον οικισμό είναι σημαντική ενώ τίθενται και θέματα ασφαλείας καθώς η διοίκηση του ΟΣΕ επιθυμεί να καταργήσει την ισόπεδη διάβαση που ρυθμίζει την κυκλοφορία των τρένων στο σημείο.

Στην εν λόγω διάβαση του ΟΣΕ είναι εγκατεστημένες αυτόματες μπάρες διακοπής της κυκλοφορίας, οι οποίες ρυθμίζονται με μηχανισμό. Την ίδια στιγμή, η ισόπεδη διάβαση του περιφερειακού δακτυλίου, η οποία κατασκευάστηκε πρόσφατα πλησίον της διάβασης του ΟΣΕ παρουσιάζει σοβαρές κατασκευαστικές ατέλειες. Οι μπάρες που διακόπτουν την κυκλοφορία είναι χειροκίνητες και είναι αδύνατον να συγχρονιστούν με τη σήμανση της κυκλοφορίας και του περιφερειακού δακτυλίου αλλά και του σιδηρόδρομου. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται συνεχείς ανθρώπινη παρουσία για να ανεβοκατεβαίνουν οι μπάρες.

Η διοίκηση του ΟΣΕ, όπως σημειώνει σε προηγούμενη απάντησή της, επιθυμεί να καταργήσει τη δική της διάβαση και να μεταφέρει τον ηλεκτρονικό μηχανισμό ρύθμισης των μπαρών κυκλοφορίας στην χειροκίνητη διάβαση του περιφερειακού δακτυλίου. Εντούτοις, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτός ο μηχανισμός θα είναι συμβατός και τελικά δεν θα αχρηστευθεί σε περίπτωση που καταργηθεί η διάβαση του ΟΣΕ.

Τέλος, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ανοιχτή διαβούλευση από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, η οποία διέρχεται από τον κόμβο του Κηπακίου. Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης θα χρειαστεί εκ νέου επανεξέταση και τροποποίηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο σημείο, ενώ μέχρι την ολοκλήρωση αυτής της διαβούλευσης θα ήταν λογικό να μην προχωρήσει ο ΟΣΕ στην κατάργηση της διάβασης που τον αφορά.

 

Επειδή είναι απαράδεκτο να μην εισακούγονται οι κάτοικοι του Κηπακίου και να μην διενεργείται εν ηρεμία η διαβούλευση για την χωροθέτηση των έργων στην περιοχή τους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός :

Ποιος είναι ο σχεδιασμός για να καταστεί ασφαλής η διέλευση  των κατοίκων αλλά και των οχημάτων από τον συγκεκριμένο κόμβο.

Προτίθεται να επανεξετάσει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κόμβο του Κηπακίου Τρικάλων διενεργώντας ταυτόχρονα ουσιαστική διαβούλευση με τους κατοίκους της περιοχής, για τα κρίσιμα θέματα που αφορούν στην καθημερινότητά τους;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δριτσέλη Παναγιώτα

Διώτη Ηρώ

Ουζουνίδου Ευγενία

Online παρακολούθηση απάντησης αρμοδίου Υπουργείου