4

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Επιτακτική ανάγκη η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών».

 Την ανάγκη ξεκλειδώματος των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ανέδειξε η Παναγιώτα Δριτσέλη, στις εισηγήσεις της στο σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Όπως τόνισε η βουλευτής, το ξεκλείδωμα της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών, η οποία καταργήθηκε το 2010, αποτελεί αποκατάσταση μιας αδικίας, για τους ανθρώπους εκείνους που στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση στις ορεινές και τις νησιωτικές περιοχές της χώρας.

«Αυτό που συνέβη με τα προγράμματα δημοσιονομικής πολιτικής, τους προϋπολογισμούς και τα μεσοπρόθεσμα ήταν να καταργηθούν οι πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από την τακτική χρηματοδότηση του Υπουργείου Παιδείας και επειδή εδώ και μία πενταετία δεν γίνονται διορισμοί εκπαιδευτικών και οι συνταξιοδοτήσεις δεν αναπληρώνεται, οι αναπληρωτές ήταν απολύτως απαραίτητοι για τη δημόσια εκπαίδευση. Άρα, τι κάνει το Υπουργείο; Προτείνει ουσιαστικά ελαστικότερες συμβάσεις για να ξαναπροσλάβει τους αναπληρωτές που απέλυσε, αλλά αυτή τη φορά τους ονομάζει αναπληρωτές ΕΣΠΑ, αναπληρωτές μειωμένου, πάντως κοινός παρονομαστής όλων αυτών των νεολογισμών είναι το γεγονός ότι σε όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς πρόκειται να δοθούν μισθοί πείνας και μια εργασία που δεν θα έχει δικαιώματα. Συγκεκριμένα, όσον αφορά στη μοριοδότηση αναρωτιόμαστε τι νόημα έχει αυτή η μοριοδότηση και πού ακριβώς θα προσμετράται από τη στιγμή που οι πίνακες προϋπηρεσίας έχουν κλειδώσει από το 2010, με βάση και τις διατάξεις του νόμου 3848. Δηλαδή, το Υπουργείο λέει σε έναν εκπαιδευτικό «πήγαινε αναπληρωτής σε μια περιοχή μακριά από το σπίτι σου, πάρε ένα μισθό της τάξης των 570€ και το Υπουργείο θα σε ανταμείψει με μόρια, τα οποία δεν θα μετράνε στην προϋπηρεσία σου, γιατί οι σχετικοί πίνακες έχουν κλειδώσει». Όπως καταλαβαίνετε υπάρχει μια αντίφαση στο θέμα αυτό που θα πρέπει να αποσαφηνισθεί και από την πλευρά του Υπουργείου. Επίσης, είναι απαραίτητο να καθιερωθεί ένα σταθερό σύστημα μοριοδότησης των εκπαιδευτικών. Αφετέρου, υπάρχει ανάγκη, με βάση και τις νέες συνθήκες, τη νέα πραγματικότητα, να αναμορφωθούν οι κατηγορίες μοριοδότηση των σχολικών μονάδων; Προφανώς και υπάρχει. Εάν δεν γίνει αυτό, δηλαδή εάν δεν προσαρμοστούν οι κατηγορίες μοριοδότησης των σχολικών μονάδων στις νέες συνθήκες και τις οικονομικές και τις κοινωνικές, τότε με κανέναν τρόπο και επ ουδενί δεν πρόκειται να στηριχτούν ούτε τα σχολεία επαρκώς, ούτε οι εκπαιδευτικοί των νησιωτικών, ορεινών και γενικά των δυσπρόσιτων περιοχών, ούτε τα παιδιά και οι κάτοικοι των περιοχών αυτών. Έτσι, αναμένουμε να αποσαφηνιστούν αυτά τα θέματα. Συγκεκριμένα τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο με τους πίνακες των αναπληρωτών, οι οποίοι έχουν κλειδώσει από το 2010 και πως θα στηρίξει την εργασία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που επιτελούν εκπαιδευτικό έργο, ομολογουμένως σε πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες.»

 

Τα βίντεο των εισηγήσεων επί της αρχής και κατ’ άρθρο των εισηγήσεων της Παναγιώτας Δριτσέλη διαθέσιμα εδώ :