530467 197620910375047 798447988 nΔήλωση Παναγιώτας Δριτσέλη, βουλευτή Τρικάλων ΣΥΡΙΖΑ

 Χρυσοπληρωμένος, χωρίς σύνδεση με τους μεγάλους οδικούς άξονες και με πανάκριβα διόδια ο Ε65.

Ενώ η κυβέρνηση θριαμβολογεί για την «επανεκκίνηση των μεγάλων έργων», η τροποποιημένη σύμβαση για τον Ε65 που κατατέθηκε προς κύρωση στην Βουλή των Ελλήνων δημιουργεί πολύ σοβαρά ερωτηματικά. Ο «νέος» Ε65 δεν θα συνδέεται με κανέναν άλλο μεγάλο εθνικό οδικό άξονα, το δημόσιο θα καταβάλλει περίπου 380 εκατομμύρια ευρώ για την ολοκλήρωσή του, ενώ για να θεωρηθεί το έργο «βιώσιμο» από τις τράπεζες, συνδέθηκε η χρηματοδότηση μέρους της λειτουργίας του, με τα έσοδα των διοδίων της Ιονίας Οδού! 

Ο νέος Ε65 θα περιλαμβάνει μόνο το τμήμα Ξινιάδας – Τρικάλων, ενώ δεν υλοποιούνται τα τμήματα της σύνδεσης της Ξινιάδας με την ΠΑΘΕ καθώς κατά τα τμήματα Τρικάλων – Γρεβενών και Γρεβενών – Εγνατίας. Από τα αρχικά 180 περίπου χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου θα κατασκευαστούν, βάση της τροποποιημένης σύμβασης, μόνο τα 78. Συνεπώς, στην περίπτωση του Ε65, το έργο συρρικνώνεται και η σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας με τους υπόλοιπους μεγάλους οδικούς άξονες παραπέμπεται στις καλένδες, ενώ παράλληλα αναμένεται η εκτίναξη των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους ανά την Ελλάδα.

Η κυβέρνηση με αυτές τις συμβάσεις προκρίνει τα κέρδη των εργολάβων, τις  εγγυήσεις στις τράπεζες και την επιβάρυνση των χρηστών. Ο ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει ότι τα έργα υποδομής οφείλουν να εντάσσονται σε μία λογική κοινωνικής ανταποδοτικότητας και να είναι προσβάσιμα στους πολίτες. Αυτό σημαίνει ότι, αφενός, σε ότι αφορά στις συμβάσεις,  θα πρέπει καταρχήν να επαναπροσδιοριστούν στα επίπεδα της σημερινής οικονομίας, αφετέρου, για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων και η χρήση τους από τους πολίτες, είναι απαραίτητη η ουσιαστική μείωση του κόστους διέλευσης.