530467 197620910375047 798447988 n

 ΕΡΩΤΗΣΗ

 Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

 ΘΕΜΑ: Διδασκαλία των Ιταλικών και των Ισπανικών στο ελληνικό δημόσιο σχολείο

 

Με την υπ’ αρ. 71103/Γ2/24-06-2011 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 1575) του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ, προστέθηκε ως προϋπόθεση για την διδασκαλία των ξένων γλωσσών επιλογής στα σχολεία η ανάγκη ύπαρξης οργανικής θέσης εκπαιδευτικού της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής) που θα διδάσκονται οι μαθητές. Η προαναφερθείσα Υπουργική απόφαση οδήγησε στην ουσιαστική αναστολή της διδασκαλίας των Ιταλικών (η διδασκαλία τους είχε εισαχθεί με την υπ’ αρ. 111800/Γ2/02.09.2008 εγκυκλίου του ΥΠ.Ε.Π.Θ.) και των Ισπανικών (η διδασκαλία τους είχε αποφασιστεί με την υπ’ αρ. 105957/Γ2/03-09-2009 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ.) καθώς πανελλαδικά για τα μεν Ιταλικά υπάρχουν μόνο 31 διορισμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ 34) και για δε τα Ισπανικά 0 διορισμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ 40), έναντι 3.625 διορισμένων εκπαιδευτικών Γαλλικής γλώσσας και 1.745 διορισμένων εκπαιδευτικών Γερμανικής γλώσσας.

Με αυτόν τον τρόπο η καινοτόμα πολιτική με τίτλο << Έλληνας πολίτης της Ευρώπης – Έλληνας πολίτης του κόσμου>> που εγκαινίασε η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ αναφορικά με τη γλωσσομάθεια και την πολυγλωσσία. (Δελτίο Τύπου του ΥΠ.Ε.Π.Θ της 29ης Αυγούστου 2008) περιορίζεται μόνο στη διδασκαλία των Γαλλικών και των Γερμανικών ως δεύτερης ξένης γλώσσας στα ελληνικά σχολεία και ακυρώνεται η πολιτική των γλωσσών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται σοβαρό εργασιακό και κοινωνικό πρόβλημα στους αποφοίτους των τμημάτων Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας.

 

Επειδή σε παλαιότερη απάντηση της Υφυπουργού του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ στην ερώτηση με αρ. πρωτ. 5495/2-2-2010, μεταξύ άλλων σημειώνονται ότι: « Η Ισπανική και Ιταλική γλώσσα είναι από τις σημαντικότερες γλώσσες στον Ευρωπαϊκό πολιτισμό και είναι στις προθέσεις μας η αναβάθμιση της διδασκαλίας τους.»

Επειδή σε νεότερη απάντηση της Υφυπουργού του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ στην ερώτηση με αρ. πρωτ. 11553/15-06-2010, αναφέρεται πως επανεξετάζεται η εισαγωγή της Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας, ως γλωσσών επιλογής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της συνολικής αναμόρφωσης των Ωρολογίων και Αναλυτικών Προγραμμάτων

Επειδή ο θεσμός της δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική) νοσεί, περιορισμένος τελικά μόνο στη διδασκαλία Γαλλικών και Γερμανικών

 

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

  1. Προτίθεται να προβεί στην κατάργηση της προϋπόθεσης ύπαρξης διορισμένου εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που θα διδάσκονται οι μαθητές, είτε οργανικά τοποθετημένου στο σχολείο ή σε όμορο σχολείο με διαθέσιμες ώρες προς συμπλήρωση ωραρίου, είτε στη διάθεση του οικείου ΠΥΣΔΕ, η οποία παραμένει ως προϋπόθεση και στην υπ’ αρ. 14302/Γ2/09-02-2012 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 253), ώστε να καταστεί εφικτό από το σχολικό έτος 2013 – 2014 να δημιουργηθούν τμήματα και για τις νέες ξένες γλώσσες (Ιταλική, Ισπανική) στα Γυμνάσια και στα Λύκεια;
  2. Προτίθεται να προβεί στην επέκταση της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού), ώστε να εξασφαλιστεί η σπειροειδής κατάκτηση και η λογική συνέχεια στην εκμάθηση της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής);
  3. Προτίθεται να προβεί στην διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικών λειτουργών κλάδων, οι οποίοι δεν διαθέτουν διορισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, ή δεν διαθέτουν επαρκές διορισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του γνωστικού τους αντικειμένου, όπως π.χ. οι κλάδοι εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 34 Ιταλικής και ΠΕ 40 Ισπανικής Γλώσσας;
  4. Ποιος εκπαιδευτικός σχεδιασμός υφίσταται για την προσφορά της διδασκαλίας και της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) στη Δημόσια Εκπαίδευση;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μαρία Κανελλοπούλου

Παναγιώτα Δριτσέλη

Χρήστος Μαντάς

Τάσος Κουράκης

Γιώργος Πάντζας

Θεανώ Φωτίου

Ιωάννης Αμανατίδης

online παρακολούθηση απάντησης αρμοδίου Υπουργείου