530467 197620910375047 798447988 n

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 Θέμα: Υπολειτουργούν τα εργαστήρια των ΕΕΕΕΚ και ΤΕΕΕΑ (κεραμικής, χειροτεχνίας αγγειοπλαστικής, μεταξοτυπίας, βιβλιοδεσίας) ενώ βρίσκονται σε διαθεσιμότητα οι εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι τα υπηρετούσαν. Έκθετοι μένουν οι ΑΜΕΑ μαθητές οι οποίοι τα παρακολουθούσαν.

 

Η κατάργηση των ειδικοτήτων τεχνικής παιδείας συμπαρέσυρε σε διαθεσιμότητα  και τους εκπαιδευτικούς εργαστηριακών ειδικοτήτων της ειδικής αγωγής , ΠΕ18.01.50, ΠΕ 18.0126, ΠΕ18.27.50, ΠΕ18.20.50, ΤΕΙ26.50, ΔΕ1.02.50, ΔΕ1.13.50, ΔΕ14.50 (με οργανική θέση, αναπληρωτές και αποσπασμένους) , οι οποίοι επί σειρά ετών υπηρετούσαν τα εργαστήρια των ΕΕΕΕΚ-ΤΕΕΕΑ και ΕΕΓ στην δευτεροβάθμια ειδική αγωγή.

Πρόκειται για περίπου 16 στο σύνολο μόνιμους και γύρω στους 30 αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ (σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και 15 ΑΜΕΑ αναπληρωτές) εκπαιδευτικούς  Ειδικής Αγωγής (ΕΑ), οι οποίοι προκειμένου να καλύψουν τις αυξημένες και ιδιαίτερες ανάγκες του εκπαιδευτικού τους έργου, διαθέτουν υψηλά τυπικά προσόντα (άρθρο 20 Ν. 3699/2008) όπως : Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής, Μεταπτυχιακό Εφαρμοσμένων Τεχνών-κεραμικής, Πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας (ΑΣΠΑΙΤΕ) , πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης και ειδίκευσης, πιστοποίηση γραφής Braille, πιστοποίηση Νοηματικής γλώσσας, κ.α , χάρη στα οποία υπηρετούν στις δομές της Ειδικής Αγωγής.

Είναι δε απορίας άξιο, για ποιο λόγο οι αναπληρωτές οι οποίοι υπηρετούσαν σε αυτές τις δομές-και κάλυπταν κατά 95% τις ανάγκες των 30 εργαστηρίων πανελλαδικώς -εξαιρέθηκαν από την Εγκύκλιο πρόσληψης αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής σχολικού έτους 2013-2014 παρότι έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ έως το 2017 και η μισθολογική τους δαπάνη δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. (εγκύκλιος ΑΔΑ: ΒΕΖ 39ΙΟ6/ Μαρούσι, 17-6-2013/Αριθμ. Πρωτ. 82230/Γ6).

Ως γνωστόν, τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ αποτελούν ισότιμα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Οι δε εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλων ανεξαιρέτως των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση «.50», τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ, σε ΕΕΕΕΚ, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι. Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ. Επισημαίνουμε επίσης, ότι αν και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΑΜΕΑ προσελήφθησαν φέτος, (χάριν της προστασίας που τους παρέχει ο νόμος) δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να υπηρετήσουν ούτε αυτοί στα ΕΕΕΕΚ -ΤΕΕΕΑ και ΕΕΓ στην δευτεροβάθμια αγωγή- τα οποία με συνέπεια υπηρετούσαν επί χρόνια-παρά μόνο τοποθετήθηκαν σε κανονικές σχολικές μονάδες από τις οποίες αναγκάστηκαν να παραιτηθούν λόγω ευθιξίας, αφού λόγω της κατάστασής τους δεν μπορούν να προσφέρουν κανένα εκπαιδευτικό έργο.

 

Με βάση τα ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

– ΓΙΑΤΙ δεν συμπεριλαμβάνονται στα τυπικά προσόντα των ως άνω εκπαιδευτικών οι βασικές  σπουδές σε Πολυτεχνεία ή ΤΕΙ;

– ΓΙΑΤΙ δεν διαφοροποιήθηκαν στα πλαίσια της αναλογικής ισότητας οι ως άνω εκπαιδευτικοί από την κατάργηση των θέσεων και συνακόλουθα γιατί δεν εξαιρέθηκαν της διαθεσιμότητας;

– Προτίθεται η ηγεσία του Υπουργείου να προβεί σε νομοθετική πρωτοβουλία αποκατάστασης της ως άνω ομάδας εκπαιδευτικών, ιδίως με την απόδοση διακριτών κωδικών ανά ειδικότητα για την ειδική αγωγή, ώστε αφενός να συμπεριλαμβάνονται άπαντες οι πτυχιούχοι ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ), αφετέρου να κατοχυρώνεται και νομοθετικά η αυξημένη ποιοτική επάρκεια των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Κουράκης Αναστάσιος

Αμανατίδης Ιωάννης

Βαμβακά Ευγενία (Τζένη)

Γεωργοπούλου Σαλτάρη Έφη

Δριτσέλη Παναγιώτα

Κανελλοπούλου Μαρία

Πάντζας  Γεώργιος

Φωτίου Θεανώ

Online παρακολούθηση απάντησης αρμοδίου Υπουργείου