Παρέμβαση Θεσσαλών βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ για την εφαρμογή του σχεδίου “Αθηνά” στο ΤΕΙ Λάρισας

Με αφορμή τη συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής στη Λάρισα, με θέμα την εφαρμογή του σχεδίου ΑΘΗΝΑ και στο ΤΕΙ Θεσσαλίας (στα τμήματα που εδρεύουν Λάρισα καθώς και στα Παραρτήματα της Καρδίτσας και των Τρικάλων), καθώς και με την αποκάλυψη ότι η διοίκηση του Ιδρύματος είχε ήδη αποστείλει τη λίστα των προς κατάργηση Τμημάτων προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Λάρισας Ηρώ Διώτη και Δημήτρης Γελαλής, Τρικάλων Παναγιώτα Δριτσέλη, Καρδίτσας Νίκος Μιχαλάκης και Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Είναι συνηθισμένο πια για τη σημερινή τρικομματική κυβέρνηση, όταν θέλει να περάσει τα πιο αντιδραστικά της σχέδια που στρέφονται ενάντια σε κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματα των πολιτών της χώρας, να δίνει τα πιο αντιφατικά σε αυτά ονόματα: Ξένιος Ζευς, ένας ευφημισμός για το πιο άγριο κυνήγι μεταναστών από την χώρα. Αριάδνη, ένας ευφημισμός για ένα γραφειοκρατικό κυκεώνα. Σήμερα, στο σχέδιο που δίνει τη χαριστική βολή στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, δίνεται το όνομα της θεάς της σοφίας, της Αθηνάς.

Είναι σαφές ότι με το σχέδιο Αθηνά, επιβεβαιώνεται ακόμη μια φορά η πλήρης ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και η υποταγή της στις επιθυμίες της αγοράς. Έτσι δίνει η κυβέρνηση την άτυπη συνέχεια όσων ψηφίστηκαν στο Μεσοπρόθεσμο αλλά και όσων επιβλήθηκαν με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου: την ακαδημαϊκή και επαγγελματική εξίσωση δηλαδή των αποφοίτων ιδιωτικών Κολλεγίων με αυτούς των δημοσίων ΑΕΙ και ΤΕΙ. Με απλά λόγια τη μετατροπή των πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών σε κουρελόχαρτα.

Κάθε χρόνο φτάνουμε να μιλάμε για νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων. Στο ΤΕΙ Θεσσαλίας ήδη έχουν σταματήσει να απορροφούν νέους σπουδαστές 2 Τμήματα και τώρα η ίδια η διοίκηση προτείνει από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος τα υφιστάμενα να συρρικνωθούν κατά 5 (από 20 σε 15, με κατάργηση των Τμημάτων (α) Διατροφής και Διαιτολογίας Καρδίτσας, (β) Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων Τρικάλων και συγχώνευση των Τμημάτων (γ) Τουριστικών Επιχειρήσεων με το Διοίκησης Οικονομίας (Λάρισα), (δ) Πολιτικών και Δομικών Έργων Τρικάλων με το αντίστοιχο Τμήμα Έργων Υποδομής της Λάρισας και (ε) Θετικών Επιστημών με τα υπόλοιπα της ΣΤΕΦ).

Όμως, όπως και κάθε φορά, από αυτές τις κυβερνήσεις, οι αποφάσεις δε λαμβάνονται με κανένα παιδαγωγικό ή επιστημονικό κριτήριο, παρά μόνο με λογιστικές αλχημείες. Και φυσικά να πούμε ότι όπως η ίδρυση κάποιων τμημάτων στο παρελθόν έγινε επειδή το ήθελαν “πολιτικοί παράγοντες” της κάθε περιοχής για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, έτσι και τώρα με τον ίδιο τρόπο κάποια θα εξαιρεθούν και κάποια θα θυσιαστούν υπό το βάρος αντίστοιχων πιέσεων. Και, βέβαια, χωρίς να προηγηθεί κανενός είδους διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και κανένας σχεδιασμός που να υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας. Και εάν αύριο ο “x” νέος επίτροπος ζητήσει την κατάργηση άλλων Τμημάτων, είναι προφανές ότι θα έχουμε και άλλα λουκέτα στο ΤΕΙ Θεσσαλίας. Αλήθεια, ποιος μπορεί να ανεχθεί αυτή την αντιδημοκρατική πρακτική του ΥΠΑΙΘΠΑ που υποχρεώνει τις διοικήσεις των ΤΕΙ, συχνά με τη συναίνεσή τους όπως στην περίπτωση του ΤΕΙ Θεσσαλίας, χωρίς διάλογο, χωρίς προετοιμασία, να στέλνουν λίστες διάλυσης του δημόσιου πανεπιστημίου;

Κι εδώ αποκαλύπτεται κι ο πραγματικός ρόλος των συμβουλίων διοίκησης που θέσπισε ο νόμος Διαμαντοπούλου: η απαξίωση του παιδαγωγικού αλλά και αναπτυξιακού ρόλου των ΑΕΙ και των ΤΕΙ προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ δεν μπαίνει σε καμία λογική συγχωνεύσεων και καταργήσεων Τμημάτων με τον τρόπο που προσπαθεί η κυβέρνηση να εκβιάσει, αφού και η διοίκηση του ΤΕΙ απέδειξε ότι η όποια συζήτηση έγινε προσχηματικά κι ότι οι αποφάσεις ήταν ειλημμένες. Οι πραγματικές τομές στη δημόσια, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μπορούν να προέλθουν μόνο μέσα από ανοικτό διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα (καθηγητές, φοιτητές, εργαζομένους) και την κοινωνία , που θα έχει όραμα για την Παιδεία, η οποία μέσα στην κρίση ειδικά, διαμορφώνει ανθρώπους με κρίση, που και θα μάχονται και θα διεκδικούν και θα νοιάζονται και θα δουλεύουν για τις πραγματικές ανάγκες του κόσμου, και όχι για τα κέρδη των κάθε λογής επενδυτών. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο καλούμε σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία στο σύνολό της να δημιουργήσει ένα αρραγές μέτωπο αντίστασης, για την υπεράσπιση της δωρεάν Δημόσιας Παιδείας, απέναντι στις αντιδραστικές και αντιδημοκρατικές κυβερνητικές επιλογές».