530467 197620910375047 798447988 n

ΕΡΩΤΗΣΗ

 Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

 Θέμα : Χάρτα συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου και των Ινστιτούτων Goethe της Ελλάδας

 Τον Μάρτιο του 2012 υπεγράφη μεταξύ της τότε ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και των Ινστιτούτων Goethe της Ελλάδας, Χάρτα συνεργασίας, με στόχο: 1. τον σχεδιασμό επιμόρφωσης των καθηγητών της γερμανικής – ως ξένης γλώσσας – στα ελληνικά δημόσια σχολεία 2. την επιμόρφωση των επιμορφωτών καθηγητών και 3. τη διδασκαλία της γερμανικής στα δημόσια σχολεία. Στα σεμινάρια επιμόρφωσης για τους καθηγητές της γερμανικής γλώσσας στα δημόσια σχολεία – όπως προβλέπεται από την Χάρτα – τόσο η διεύθυνση όσο και οι εισηγητές, ορίζονται από το Goethe Institut. Η μεθοδολογία, η διδακτική του μαθήματος ξένων γλωσσών, η χρήση νέων μέσων, ενδεχομένως η διδακτική εισαγωγή στη χρήση ηλεκτρονικών πινάκων για καθηγητές ξένων γλωσσών (ανεξάρτητα από τη γλώσσα στόχο), υπάγονται επίσης στην αρμοδιότητα του προαναφερθέντος Ινστιτούτου.

Το Υπουργείο Παιδείας και το Goethe Institut, με βάση τη Χάρτα, αναλαμβάνουν να διοργανώνουν σε συνεργασία σεμινάρια επιμόρφωσης για επιμορφωτές καθηγητών, οι οποίοι στη συνέχεια θα επιμορφώνουν τους καθηγητές της γερμανικής γλώσσας στα δημόσια σχολεία. Επιπλέον το Υπουργείο Παιδείας υποχρεούται να συνεργάζεται με το Goethe institut, να το φέρει σε επαφή με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και να υποστηρίζει τη συνεργασία τους ως προς τον προσδιορισμό του αναλυτικού προγράμματος και την εκπόνηση των διδακτικών βιβλίων και βοηθημάτων.

Πέραν τούτων, το Υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται να εξασφαλίζει δωρεάν την υλικοτεχνική υποδομή – περιφερειακά κέντρα επιμόρφωσης, χώρους διαμονής σε περίπτωση πολυήμερων σεμιναρίων, εξοπλισμένα σχολεία, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, διαδραστικούς πίνακες – και αναλαμβάνει τη διαμονή και διατροφή των συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένων των εισηγητών και της διεύθυνσης των σεμιναρίων.

Κανένας δεν αμφισβητεί την ανάγκη της διακρατικής συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης και των μορφωτικών ανταλλαγών.

Ωστόσο, επειδή:

  1. Ο σχεδιασμός της εξέλιξης του ελληνικού σχολικού συστήματος είναι πρωτίστως θέμα που αφορά την ελληνική πολιτεία και, αν μη τι άλλο, είναι προσβλητικό το Υπουργείο Παιδείας να συνάπτει χάρτες συνεργασίας αποκλειστικά με ξένους φορείς, από τις οποίες απουσιάζουν πλήρως οι Έλληνες επιστήμονες και τα ελληνικά πανεπιστημιακά τμήματα
  2. Οι επιστημονικά αρμόδιες ακαδημαϊκές μονάδες της ελληνικής πολιτείας για την εκπαίδευση, επιμόρφωση και δια βίου κατάρτιση των καθηγητών της γερμανικής ως ξένης γλώσσας, που είναι τα τμήματα γερμανικής γλώσσας και φιλολογίας ΑΠΘ και ΕΚΠΑ, όχι μόνο δεν ερωτήθηκαν αλλά ούτε καν ενημερώθηκαν για την επεξεργασία και κύρωση της περί ου ο λόγος Χάρτας
  3. Σε μια περίοδο κρίσης το Υπουργείο θα έπρεπε να διαθέτει τους περιγραφόμενους στη Συμφωνία υπάρχοντες οικονομικούς πόρους στα ελληνικά πανεπιστημιακά τμήματα, τα οποία θα μπορούσαν να επιζητήσουν τη συνεργασία των ανάλογων με το Ινστιτούτο Goethe ξένων κρατικών ή ημικρατικών ιδρυμάτων για την κατάρτιση των προγραμμάτων συστηματικής επιμόρφωσης των παλαιών αποφοίτων αυτών των ελληνικών πανεπιστημιακών τμημάτων, και όχι να τους σπαταλά σε αποικιακού τύπου Χάρτες και συμφωνίες, παραδίδοντας την αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα σε ξένα κρατικά ή ημικρατικά πολιτιστικά ιδρύματα

 

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

  1. Προτίθεται, εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας, να προχωρήσει άμεσα στην απενεργοποίηση και στη συνέχεια στην αναθεώρηση της συναφθείσας Χάρτας Συνεργασίας με το Goethe institut;
  2. Τι μέτρα πρόκειται να πάρει για την βελτίωση και την εξέλιξη του μαθήματος της ξένης γλώσσας στα δημόσια σχολεία.

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Βαλαβάνη Όλγα – Νάντια

Δριτσέλη Παναγιώτα

Κουράκης Αναστάσιος

Φωτίου Θεανώ

online παρακολούθηση απάντησης αρμοδίου Υπουργείου